Thursday 11 April 2013

Sabar bukan pasrah



YA Allah

Engkau ajarkan aku dengan erti kesabaran

Ajarkan aku ya Rabbi

Bahawa hidup ini jika sabar temanku

Hujungnya adalah keindahan dan ketenangan

Kau ajarkan aku

Sabar itu bukan pasrah

Kerana orang pasrah tidak akan berikhtiar

Ajarkan aku

Dengan kesabaran itu

Kesibukan menjadi amal

Kepenatan membuah cinta

Kesesakan menuntun rindu

Dan ketika perlunya saat saat aku bersabar

Bukakan pandangan sempit ini

mengejar dunia bukan keperluan

Mengejar kesibukan jua bukan desakan

Ketika saat saat aku melepasi kesukaran

Ajarkan aku dengan senjata kesabaran

Ya Rabbana

Kau pemilik segala kekuatan

Hadirkan aku dengan sedikit kesabaran

Padaku dunia ini

Semakin lama semakin kelam

Oleh kerana itu

Ajarkan aku

Kesabaran itu akan bersama orang-orang yang mencintaimu

Wahai Tuhan pemilik segala Hidayah




currently I'm keeping an eye on one person, but I'm not a nutty as a fruitcake. saranghae.

No comments: