Wednesday 7 March 2012

Jalan yang aku pilih

Dakwah adalah satu jalan express nak kumpul banyak pahala
But when we do dakwah without tarbiyah memang sangat ‘sakit’ rasanya
Bila orang tengok kita dan mereka anggap kita ‘stok’ baik-baik
Memang tak tahu nak react macam mana

Mungkin masa tu ALLAH nak uji kita,
Sebab DIA dah buka peluang untuk kita belajar supaya
Kita dapatlah mengajar orang

Dan aku tergolong dalam golongan yang mana?
Sendiri punya diri pun tak dapat clarified

rasa diri tak berapa baik
Tapi peluang nak buat dakwah sentiasa dating

Sentiasa ada yang membuka peluang untuk belajar
Dan ramai yang nak tolong..
Dan banyak juga yang ajak join diorang punya kelab

Tapi itulah, diri sendiri yang susah nak manage
Bukan sebab apa..tapi sebab keikhlasan tu tak sepenuhnya hadir

Dan bila orang anggap kita baik
Sangatlah rasa hipokrit dan nak change for a good
Hlovate kata “change for good is not a crime”
Dan this phrase la yang aku pegang buat semangat diri



ALLAH dah buka peluang dan ruang banyak kali
Bimbang nanti pintu hati dah tertutup terus untuk jalan dakwah
Bak kata my brother “good job! Dakwah adalah warisan para nabi dan rasul”

Dan aku pula terpinga-pinga sebab rasanya I’ve done nothing..
Langsung tak menyumbang apa-apa untuk jalan ni

Dan setelah penat berpikir,sekali lagi ALLAH buka ruang untuk aku belajar.
And now, yes! I’m learning. I’m still learning.

Dan aku sangat berharap supaya aku dapat jadi best student untuk subjek ni..
Subjek yang memang perlu belajar bagi semua yang mengakui diri sendiri muslim
Subjek yang perlu kita belajar untuk capai mardhatillah
Subjek yang bawak kita lebih dekat dengannya..

Dan buat naqibah-naqibahku..
Terima kasih. Syukran.

Moga ALLAH memberkati perjalanan hidup kalian



currently I'm keeping an eye on one person, but I'm not a nutty as a fruitcake. saranghae.

No comments: