Friday 16 January 2015

Malam Kita Yang Lalu : TMD3

Assalamualaikum.

Alhamdulillah. I’m back.
…..
……
………………

*crying*

Dalam kehidupan seharian yang kita lalui, satu hal yang pasti mejadikan setiap perjalanan lebih indah adalah apabila ada orang orang yang menemani kita mengharungi setiap lopak lopak langkah kehidupan. Di antara orang orang tersebut, yang paling biasa dipilih adalah sahabat. Ketika kita memerlukan, mereka pasti ada. Tolak ikhlas ke tepi, baik susah mahupun senang tetap dijalani bersama.

Maka nikmat TuhanMu yang manakah kamu dustakan – Ar – Rahman

4 tahun yang telah lepas. Ibarat angin yang menyapa lembut pipi di petang hari. Entah bila ia muncul, entah bila ia berlalu pergi. Namun keenakan belaiannya membuai rasa sehingga terbit rasa damai dan tenang bersamanya. Tawa dan canda terdengar lepas di semua bahagiaku. Tiada kebohongan. Sekalipun ada, ku mengerti makna kebersamaan kita yang sebenarnya.

Allah bagi kesempatan. Di setiap bisikan rindu yang bakal melanda, DIA izinkan untuk pertemuan ini sekali lagi berlaku. Antara kita. Tanpa rasa duka. Yang terdengar dan terlihat hanyalah rasa rasa bahagia. Di setiap wajah wajah polos yang sebenarnya sudah lama mengerti, mungkin ini saat akhirnya kita bersama.

Lokasi : Steamboat Malaya, Sepang

Tujuan : Mencipta Secangkir Memori *emm secangkir je kan. Ke banyak ? ha ha 







17 Disember 2O14

Sebenarnya, dah banyak kali rancangan nak berjalan gagal. Sebab tu bersyukur sangat bila sempat gathering untuk kali terakhir ( Insya Allah ada lagi nanti masa kawin sape sape :p ). Terima kasih semua yang melapangkan masa. Pack aktiviti malam tersebut. J Insya Allah kita percaya pada takdir pertemuan dan perpisahan yang telah Allah aturkan., agar hati kita lebih bahagia dan lapang. kan? 










When I am lost in the rain, In your eyes I know I will find the light to shine my way, and when I am scared, losing ground when my world is going crazy you can turn it all around and when I am down you are there pushing me to the top.  4 years together, you are always there, giving me all you have got. I hope we all got the answers and come to understand that people and things are always going to change and we can't stop them now or later.











Tangis yang mengalir pilu di setiap ingatan terhadap memori itu, kurasakan beban itu seperti bukan apa apa. Selagi bisa kita berbagi kisah suka duka kita ini disetiap memori yang berlayar dalam ingatan, kurasakan kuat untukku terus melangkah memikul bersama memori dan ingatan.




Waktu terus berjalan, seakan ia juga turut mengerti. Di suatu saat itu, tawa yang kita hela saat bercanda di waktu senggang di setiap adanya isi terluang harus kita simpan di dalam kenangan. Kalian adalah pilihan Tuhan untuk mengisi kekosongan ini. Waktu terus berjalan, hadir bersama tawa dan tangisku, namun aku tahu Tuhan memilih kalian untuk terus kehadapan. Bersama aku. 

 






Jalan ini sangat panjang, takkan mampu untuk aku kuat sendirian. Rona rona resah hidup harus aku perjuangkan. Bersama kalian, aku tetap berdiri. terima kasih. Tidak kuat aku memikul semua beban. Syukur pada Tuhan, ada yang membantu dalam meringankan. Beban itu, biarlah segalanya menjadi milik kita.

Kita usung bersama. Kita harung bersama.

Agar nanti, kenangan itu tetap kekal mewangi selamanya *muntah dengar ayat sendiri haha. 











 Minda cerah. Sila beri caption masing masing. LOL.  We have the best moment when we got minda cerah as our transport. Ha ha  terima kasih 9 penumpang yang memeriahkan suasana. teringat, gelak. Teringat, gelak lagi. Bila nak berenti?


Penutup malam kami yang panjang. It’s a wrap. Post mortem untuk 4 tahun bersama. Don't want to leave, but we all know sometimes it's better to go. Somehow I know we'll meet again, not sure quite where and I don't know just when you're in my heart, so until then, smile, don't want to cry saying goodbye.


The world is changing

Right before our eyes

Now I have found you


There're no more emptiness inside...
17 Disember 2O14

currently I'm keeping an eye on one person, but I'm not a nutty as a fruitcake. saranghae.

No comments: